ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η/Υ

ΣΧΟΛΗ

ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ

ΤΜΗΜΑ

ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

1o

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η/Υ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις2
Εργαστήριο / Εργ. Ασκήσεις0
Ασκήσεις (Πράξης κ.λ.π.)2

ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ

5
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣΓΕΝΙΚΟΥ ΥΠΟΒΑΘΡΟΥ (ΓΥ)
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ-
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝΕΛΛΗΝΙΚΗ
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUSΝΑΙ

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

https://eclass.uowm.gr/courses/CHEMENG171/


2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ο φοιτητές θα πρέπει να αποκτήσουν τις παρακάτω γνώσεις, ικανότητες και δεξιότητες:
• να κατέχουν επαρκή γνώση των βασικών αρχών μέσω μιας υψηλού επιπέδου γλώσσας προγραμματισμού,
• να αναπτύσσουν λογισμικό στη γλώσσα python,
• να διατυπώνουν τρόπους επίλυσης απλών αλγοριθμικών προγραμμάτων και να επιδεικνύει την επίλυσή τους με δημιουργία σεναρίων,
• να αξιοποιούν τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές και τις εφαρμογές τους στην επίλυση προβλημάτων στο επιστημονικό πεδίο του Χημικού Μηχανικού ,
• να συμμετέχουν συνεργατικά σε επίλυση προβλημάτων σε ομάδες εργασίας.
• να είναι σε θέση να αναπτύξουν μικρά προγράμματα αλλά και θα έχουν επαρκές υπόβαθρο για να παρακολουθήσουν πιο προχωρημένα προγραμματιστικά μαθήματα.


Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών .
Αυτόνομη εργασία.
Ομαδική εργασία
Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον


3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Γλώσσες προγραμματισμού, γλώσσα Python.
Βασικές αρχές προγραμματισμού, αλγόριθμοι, διαγράμματα ροής.
Μεταβλητές, αριθμητικοί υπολογισμοί.
Δομές ελέγχου, δομές απόφασης, Δομές επανάληψης-βρόχοι.
Είσοδος/έξοδος δεδομένων/αποτελεσμάτων.
Συναρτήσεις και διαδικασίες.
Εισαγωγή στον δομημένο, αντικειμενοστραφή προγραμματισμό.
Αλφαριθμητικά, λίστες, πίνακες, γραφικές παραστάσεις.
Εφαρμογές, αναζήτηση, ταξινόμηση, προβλήματα χημικού μηχανικού.
Διαχείριση λαθών.
Διαχείριση αρχείων.
The Jupyter Notebook.


4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Προφορικές παραδόσεις
(13 εβδομάδες x 2 ώρες θεωρία και 1ώρα εργαστηριακές ασκήσεις).
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρησιμοποιείται σύστημα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης για τη διάθεση σημειώσεων, ασκήσεων και επικοινωνία με τους φοιτητές.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Παραδόσεις35
Ασκήσεις Πράξης20
Εργαστηριακές Ασκήσεις40
Μελέτη βιβλιογραφίας10
Μη καθοδηγούμενη μελέτη20
Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Εργασίες
Προσθετική Πρόοδος
Τελική γραπτή εξέταση με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής


5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Προτεινόμενη Βιβλιογραφία :

• Προγραμματισμός με την Python, 1η Έκδοση, Στράτος Καλαφατούδης, Γεώργιος Σταμούλης
• Μαθαίνετε εύκολα Python, 2η Έκδοση, Καρολίδης Δημήτριος
• Εισαγωγή στον Προγραμματισμό με την Python, 1η Έκδοση, Schneider David

Συναφή επιστημονικά περιοδικά: